ענף הרכב השיתופי מתפתח בישראל בצעדי ענק

עפר גדנקן No Comments on ענף הרכב השיתופי מתפתח בישראל בצעדי ענק

מגמה עקבית ונתונים מפתיעים גם בסיכום שנת 2018:"סיטי קאר" מובילה את ענף הרכב השיתופי

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הנתונים מלמדים כי דווקא המיזם החדשני הרושם צמיחה בכל הערים הנחשבות בעולם – מוטמע בישראל דרך המגזר החרדי. עשרות מיליונים ברחבי העולם כבר נוהגים ברכב השיתופי, ועל פי האומדנים – קרוב לשלושים אלף משתמשים קבועים במיזם בישראל.

המושג "רכב שיתופי" נשמע כיום כמעט באזכור צמוד לטרנד הכלכלה השיתופית, הכובש את העולם בזירות מסחר שונות. מוצר הדגל של הכלכלה השיתופית הינו שירות הcar sharing – הרכב השיתופי שנועד לייתר את הצורך באחזקת רכב צמוד, להוזלה כלכלית ולהפחתת נפח תנועת כלי הרכב בערים הגדולות בעולם. על פי ההגדרה, שירות רכב השיתופי נועד על מנת לספק לתושבי ערים את החופש והגמישות שברכב פרטי, בלי העלויות והטרחה שכרוכים באחזקת רכב.

מי שביקר בבירות אירופאיות נחשבות בשנים האחרונות נחשף בוודאי למראה של מאות ואלפי רכבים ממותגים המשייטים להם במרכזי הערים, המיזם משמש את כל שכבות האוכלוסייה החוסכים באמצעותו כסף וזמן. בשוק הישראלי כמובן הכול קורה אחרי המגמה העולמית שכבר סגרה בסוף השנה האחרונה 28 מיליון משתמשים ברחבי העולם, אבל משעה שהגיעה הבשורה לישראל – מדדי הצמיחה הולמים לחלוטין את הקצב הגובר של השימוש העולמי. על פי אומדנים שונים של גופי ניטור תחבורה, למעלה משלושים אלף נהגים בישראל משתמשים במיזם הרכב השיתופי, וקרוב ל-20,000 מתוכם עושים זאת באמצעות "סיטי קאר", המובילה את הענף בישראל.

הנתונים המתפרסמים מעת לעת, כמו בתקופה זו של סיכום שנת 2018 בענף הרכב, מלמדים על תופעה מרתקת: מרבית משתמשי "סיטי קאר" באים מקרב המגזר החרדי, ואכן עיקר פעילותה של החברה הוא בגזרת הערים והריכוזים החרדיים ירושלים, בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר, בית שמש, אשדוד, טלז סטון, ועוד. פעילות החברה גם מותאמת למגזר, מערכת טלפונית חכמה (IVR)
אפליקציה ברמת סינון מוקפדת וכמובן אין פעילות בשבת או חיוב על שבת וההנהלה שומרת שבת.

מאפיינים מדהימים אלו וכן לאור השיח הציבורי ולמראה מאות הכלי רכב החולפים על פנינו (כמעט כמו מוניות) עם המיתוג "סיטי קאר" התעורר בנו הרצון לרצות להבין קצת יותר. יצאנו לראות ולהבין מקרוב איך מתחוללת פה המהפכה השקטה מתחת לאפנו ואת האנשים החתומים והמובילים מהפכה זו ומה הוא טומן בחובו.

יצאנו ונדהמנו . הקשבנו וגם אנחנו התמכרנו .

פגשנו את שמוליק רוזנברג ואריה בלומנטל בעלי החברה.
והבנו כי הסיפור מרתק פי כמה.

נוחות וכדאיות כלכלית

"אתה מוכן להגיד לי כמה הרכב שלך עולה לך בחודש?" שואל אותי אריה בלומנטל, לאחר סיור קצר במטה הארצי של החברה. "לא כמה עולה הדלק, כמה עולה לך הרכב?". ברור שהתשובה תהיה מורכבת מנתונים שרובנו מעדיפים אפילו להדחיק, או נזכרים בהם בכאב קל: טסט וביטוחים, תיקונים וירידת ערך, חניה וטיפולים שונים, הדורשים כסף וזמן רב. וכמובן שכל כמה שנים צריך לקנות רכב חדש, ולמכור את הישן, וכו' וכו'.

"עכשיו בוא נבדוק איפה אתה גר" מציע אריה, ומעלה את תוכנת הבקרה של החברה שפותחה בהשקעת עתק ע"י צוות אנשי פיתוח מהמובילים בתחום התכנות, ובאמצעותה נשלט המערך המסועף של כ-400 רכבי החברה הפזורים בערי הפעילות. אני נותן את הכתובת, והמערכת מאתרת תוך פחות משניה שלושה רכבים במרחק של 200-300 מטרים מכתובת המגורים שלי. "כל מנוי של 'סיטי קאר', יכול באמצעות טכנולוגיה זו לבצע בהתראה קצרצרה נסיעה בכל רכב שיחפוץ, ולשלם רק על הנסיעה הספציפית שביצע, ובכך לחסוך את כל העלויות מסביב. זהו פתרון מושלם לכל בעל רכב וכמובן למי שנמנע מלהחזיק רכב בגלל שיקולי כדאיות ופרקטיקה, ולמי שזקוק לרכב רק לנסיעות קצרות או קרובות, ועוד יותר לבעלי רכבים שמעוניינים באופציה של רכב שני בבית".

ובדיוק בשביל שלא יצטרכו לחשוב פעמיים בנינו מודל הנקרא מנוי קל וזה ללא עלות חודשית כלל וכלל ( לא השתמשת – לא שילמת כלום )

וכמה זמן זה לוקח? "רק צריך להירשם לשירות . ההרשמה הינה חד פעמית (דרך האפליקציה / האתר / מוקד ) ויש לך רכב", מפתיע בלומנטל.

וכיצד מחושב ומתבצע חיוב הנסיעה?

"לאחר הצטברות שימושים שנעשו בסיטי קאר הזמנו סקרי עומק שנערכו ע"י טובי מכוני הסקרים וחישובי נתונים וסטטיסטיקות, שמטרתם מה תהיה ההצעה הטובה ביותר ללקוח בכדי שיקבל הרגשת רכב פרטי וגם תהיה עבורו כלכלית מאוד. וע"פ הנתונים שקיבלנו בנינו שלושה מסלולים.

"המסלול הראשון הוא לאדם המעוניין לקחת רכב למספר שעות בודדות (תווך קצר ומרחק נסיעה קצר) ולפיו משלמים לפי שעה, 19.9 שקל לשעה ראשונה, 9.9 שקלים לשעה שניה והלאה, ובשעות מבצע של הלילה או הבוקר זה רק חמישה שקלים ותשעים אג' לכל שעה".

"בנוסף", הוא ממשיך, "ישנו מסלול נוסף שהתאמנו לפי הנתונים הנ"ל. שמו הוא 'אקסטרה 7' (והחידוש הגדול בו שהוא מיועד גם לנסיעות רחוקות) בו תקבלו רכב לשבע שעות ותשלמו פחות על כל קילומטר רק 1 ש"ח לכל ק"מ כולל הדלק. וכעת לרגל ההשקה ניתנת גם הטבה במסלול זה של שעתיים מתנה ( ז"א לקחת ל7 שעות ושילמת רק על 5 שעות)

בנוסף, פיתחנו את המסלול השלישי שהוא… כמו השכרת הרכב רגילה והנוסטלגית שבו לוקחים רכב ל24 שעות. (בעלות של 129.9 ש"ח ) גם כאן לסיטי קאר יש מה להפתיע ולהשאיר אותנו בהלם . בעוד שבכל חברות השכרה יש זמני פתיחה וכו' וה-24 שעות מתחילות מאז. בסיטי קאר אתה לבד קובע מתי יתחיל ה24 שעות שלך ( לדוגמא מ04.00 בלילה היום ועוד נספיק שחרית בר' מאיר עד למחרת מ04.00 עם מעריב במירון) ועוד שכאן זה מתחת לבית בכל שעה שחוזרים ובלי היגררות באוטובוסים וזמן המתנה לקבלת הרכב גם ביציאה וגם בחזרה וההמשך כבר ידוע .

"החיוב מתבצע באמצעות כרטיס האשראי של המנוי. בסיום כל נסיעה המערכת מנטרת אוטומטית את מסלול ההשכרה ואת שעות ההתחלה וסיום ומס' הק"מ . ומחייבת .
מיד בסיום החיוב . יוצא פירוט הנסיעה ונשלח למנוי למייל . כמובן שגם אפשר לראות הכל און ליין בכניסה לחשבונך

השילוב של הכדאיות הכלכלית על ידי ביטול עלויות אחזקת הרכב והנוחות העצומה של רכב קרוב – מהווים בשורה של ממש, המביאה מידי יום מצטרפים חדשים למיזם הבינלאומי שהולך וכובש חלקים נרחבים מציבור הנהגים בעולם כולו".

"המצב הזה מביא לכך שלכל אדם שמחזיק ברישיון נהיגה יש כיום יכולת להחזיק ב'רכב משלו'", אומר אריה בלומנטל ל"כיכר השבת". "זוהי בשורה של ממש, ואנו שמחים לראות שהציבור החרדי מבין את משמעותה, בהיותו צרכן נבון וחסכוני היודע לזהות מוצרים משתלמים ויעילים. אני עוסק שנים בענף הרכב, וכאשר נחשפתי למיזם הרכב השיתופי בעולם ידעתי שזה מתאים ככפפה ליד לקהל הישראלי בכלל ולקהל החרדי בפרט. יחד עם שותפי שמוליק רוזנברג אנו גאים להביא את בשורת החדשנות הזו, וגאים שהבשורה הזו בולטת אצל הקהל החרדי וממנו לקהל הכללי, המגלה אף הוא עניין רב".

בלומנטל כבר עם הפנים קדימה להמשך פיתוח, "לאחרונה סיימנו לפתח את האפליקציה שלנו המאפשרת לך להזמין רכב בקליק. מיטב אנשי הפיתוח עבדו על תכנות ומיגון האפליקציה ומדובר באפליקציה ברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר. כחלק מהמאמץ לפנות לכלל האוכלוסייה, האפליקציה הותאמה לכל דרגות הסינון".

"ניתן גם לעשות את תהליך הרישום דרך האפליקציה, מצלמים את המסמכים הדרושים ועושים מנוי על המקום. לצורך כך היינו צריכים להקים מערכת סייבר בשביל להגיע לרמת הגנה מושלמת .

עוד הוא מוסיף, "כחלק מהשקת האפליקציה והרצון שלנו להכיר את השירות שלנו לציבור, יצאנו במבצע מיוחד ללקוחות חדשים כל אדם שירשם כמנוי ל'סיטי קאר' בימים אלה, מקבל זיכוי של חמישים שקלים לנסיעה ב'סיטי קאר'. מותנה בהזנת קוד קופון בסיום ההרשמה " רכב שיתופי 2319* "

"המטרה של המבצע הזה", מסביר רוזנברג, "אנחנו נותנים ללקוח לחוות את החוויה ולהבין את הכדאיות על חשבוננו".
(איך אומרים. לא עולה לך כסף לנסות . אז קדימה!!!)

וכשמדובר בשיתופי אז אנחנו נותנים ללקוחות להיות שותפים איתנו בשמחתנו.. כך ממשיך להפתיע אותנו אריה וחושף..
כי גם ללקוחות הקיימים ניתנת בימים אלו "מתנה" של חמישים שקלים לשימוש בסיטי קאר, לרגל חגיגות יום הולדת של 'סיטי קאר' שמציינת בקרוב חמש שנים בשוק.

זהו לא הפיתוח היחיד שנכנס לאחרונה לשימוש,
במבצע לוגיסטי ענק החליפו ב'סיטי קאר' את כל תוכנות הנעילה של הרכבים אשר כיום מופעלים על ידי קודנית המחוברת לרכב ובכך הלקוח עם הקוד שקיבל בעת הזמנת הרכב יכול מיד לצאת לדרך.

לסיכום אומר בלומנטל אם אתה צריך רכב בכל סוג של נסיעה הורד את האפליקציה או היכנס לאתר ותוך עשר דקות אתה כבר יכול להיות בדרך ליעד . פשוט .קח. וסע.

ושאלה שלנו לסיכום..
שמוליק רוזנברג התחבורה העולמית לקראת תנודות?
"סיטי קאר" "כיום כל מי שמחזיק ברישיון נהיגה יודע שיש לו רכב משלו לכל נסיעה, זוהי בשורת הרכב השיתופי" וסיטי קאר מובילה את זה פה בארץ"



0 תגובות